Ga naar de inhoud

De wereld verandert continu.

Daarom vinden wij het belangrijk dat onze leerlingen niet alleen meebewegen, maar ook zelf de regie nemen. Op het Kennemer leiden we ze daarom op tot zelfstandige, initiatiefrijke en betrokken jongeren die hun plek in de wereld weten te vinden. Dat begint in de klas, waar we leerlingen uitdagen om na te denken over wie ze zijn, wat ze willen en hoe ze hun doelen kunnen bereiken. We stimuleren hen om te reflecteren, initiatief te tonen en verantwoordelijkheid te nemen. Niet alleen door te leren uit boeken, maar ook door te debatteren, samen te werken en stage te lopen. Ze weten wie ze zijn, wat ze belangrijk vinden en hoe ze hun doelen kunnen bereiken.

Ruimte voor groei en initiatief

Bij ons op school krijgen leerlingen de kans om hun talenten te ontdekken en ontwikkelen. Dat zie je bijvoorbeeld terug in:

Wij geloven dat leren niet alleen gaat over kennis, maar ook over vaardigheden zoals samenwerken, doorzetten, feedback geven en ontvangen. Daarom moedigen we leerlingen aan om zelf verantwoordelijkheid te nemen en actief mee te denken over hun leerproces.

Samen werken aan eigenaarschap

Niet alleen leerlingen zijn in ontwikkeling, ook wij als school blijven leren. Ons docententeam is actief bezig met de vraag: Hoe geven we leerlingen nog meer ruimte en verantwoordelijkheid in hun leerproces? Dit doen we door in gesprek te gaan met klassenvertegenwoordigers, de leerlingenraad en door initiatieven als We own the school, waarbij we samen kijken hoe we eigenaarschap in de school kunnen versterken.

De toekomst begint hier

Als onze leerlingen van school gaan, willen we dat ze niet alleen een diploma hebben, maar ook een ondernemende houding waarmee ze vol vertrouwen de wereld in stappen. Ze durven zichzelf te zijn, weten wat ze willen en blijven zich ontwikkelen. Dat is wat wij bedoelen met ‘Ondernemend de wereld in’.